Mikä minusta tulee isona?

Olen nyt viisitoista vuotias, joten olen jo yhdeksäs luokkalainen. Yhteshaku lähenee, jonka vuoksi olen päätynyt erääseen tiettyyn polkuun elämässäni. Minusta olisi nimittäin tarkoitus tulla eläinlääkäri.

Kuinka päädyin tähän ammattivalintaan?

Päädyin hakemaan eläinlääkäriksi, koska olen ollut koko elämäni eläinten kanssa. Minua on koulukiusattu, ja niinä vuosina suhteeni eläimiin parani huomattavasti. En pelkää eläimiä, eikä veri tai vastaava minua hätkäytä. Kuitenkin kahdeksannella luokalla tapahtui suurin muutos. Silloin tiesin että tämä ammatti on kuin luotu minua varten. Tämä ahaa-elämys ilmestyi, kun olin tutulla eläinlääkärillä tetissä. Olen kiitollinen henkilöille jotka tutustutti minut tähän ammattiin, sekä ihailen heitä aivan valtavasti. Sitä ei voi edes sanoin kuvailla. On mahtavaa seurata tätä työtä, jota olen itsekkin pieneltä osin jo saanut tehdä. Olen ollut siellä kesätöissä, teteissä, muuten vaan lomaa viettämässä. Ja voin sanoa etten kadu hetkeäkään ajasta, jonka olen viettänyt eläinlääkärin kanssa. Halusin ensin eläintenhoitajaksi, mutta eläinlääkäri kertoi että osaan jo kaiken ja hieman enemmänkin, mitä eläintenhoitajat osaavat. Tässä kiinnosti lyhyt polku ammattiin, jossa olisi eläimet mukana. Palkka olisi toki ollut huono.

Mitä kautta haen eläinlääkäriksi?

Olen menossa lähi lukioon, jossa luen pitkän matikan, fysiikan, kemian ja biologian. Nämä aineet kiinnostavat minua paljon, ja olen valmis lukemaan että saan kirjoitettua nämä aineet hyvillä arvosanoilla. Pärjään hyvin matemaattisissa aineissa, kunhan teen edes vähän töitä sen eteen.


Olenko minä tarpeeksi hyvä eläinlääkäriksi?

Suoraan sanottuna, kasiluokan todistus ei ollut mitenkään hehkeä. 7.2 oli lukuaineiden keskiarvo, 7.8 kokonaiskeskiarvo. Kasiluokan kevään tetin jälkeen ysillä ymmärsin lukea jopa kokeisiin. Pam, ei paljon vaadittu että lukuaineideni keskiarvo nousi 7.8:aan. Kokonaiskeskiarvokin nousi roimasti yli kasin. Olen ehdolla stipendille keskiarvon nostamisesta. Tähän ei todellakaan paljon vaadittu. Koulu alkaa huomenna taas, vielä loppurutistus ja tämä on ohi. 

IF I CAN DREAM IT, I CAN DO IT

Tämä on mun unelma, teen töitä sen eteen että joskus voin olla eläinlääkäri.  Vaati se kuinka monta kertaa tahansa päästä sisälle, aion tehdä sen. 




Kommentit

  1. Tsemppiä opintoihin! Itseänikin eläinlääkäri hommat olis kiinnostanut, mutta lukio ei ollut mua varten joten tyydyn trimmaajan ja koirahierojan koulutuksiin, tulevaisuudessa vielä koiranomiksi tahtoisin lukea :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti